Takk: spm: panacea

Gode, gamle Lurium var akkurat det jeg trengte. Hjertelig takk!
©

På søndag, 9. februar 2003, kl. 16:47, skrev Kåre A. Lie:

> At 15:43 09.02.2003 +0100, Cecilie Winger wrote:
>> O-ring!
>> Hjelp utbes! Noen lyse hoder der ute som kan hjelpe meg? Jeg befinner
>> meg i fantasyen (Clive Barker, Abarat), der vår heltinne får øye på
>> et reklameskilt der det står: FOR EVERYTHING THAT AILS YOU, FROM
>> TOE-ROT TO TAXES, TRY THE PANACEA.
>> Har både slått opp + googlet på panacea, og skjønner at det er et
>> synonym for mirakelmedisin, universalmiddel. Blir veldig glad hvis
>> noen har et kreativt forslag til et norsk navn.
>
> Igjen litt kontekstavhengig. Er det meningen at universalmiddelet skal
> virke troverdig? I så fall kunne kanskje et navn som f.eks.
> Supereliksir være noe å tenke på.
>
> Eller er det meningen at svindelen skal være lett gjennomskuelig? I så
> fall har vi jo det gode gamle merkenavnet Lurium …
>
> mvh
>
> Kåre A. Lie
> alberlie@online.no
> http://alberlie.home.online.no
>
>
>
>

Legg igjen en kommentar