Takk: spm eng-no, Jibarish

Hjertelig takk til Wolf, Eivind, Karl, Eilert og Per for mange og gode
og ikke minst superraske svar. Jeg falt fullstendig for Kauderwales,
det man selvsagt snakker kaudervelsk.
(Utrolig hvor irriterende mye bedre omløp dere har i hodet enn meg!)
Bong helg til alle o-ringere,
©

> Fra: Wolf Lorenz
> Dato: fredag 21. mars 2003, 15:40:24
> Til: «‘Cecilie Winger'» , O-ringen
>
> Emne: SV: spm eng-no, Jibarish
>
> Vrøvlania. Akadabria. Nonsilania. Kauderwales. Tulland.
>  
> Wolf
>
> —–Opprinnelig melding—–
> Fra: Cecilie Winger [mailto:cewinge@online.no]
> Sendt: 21. mars 2003 15:42
> Til: O-ringen
> Emne: spm eng-no, Jibarish
>
> Hei der ute,
>
> På tampen av arbeidsuka trenger jeg et norsk navn til en øy i et
> fantasyrike. På engelsk heter den Jibarish, og det forklares ved at
> vinden er så sterk at den bytter om på alle ord, så resultatet bare
> blir tøv/tøyseprat/tullesnakk (= jibberish). Hva sier vi på norsk, som
> samtidig kan minne om et stedsnavn? Noen som er klarere i hodet enn
> meg der ute?
>
> ©
>
> PS: Fortsatt Clive Barker, Abarat
>

Legg igjen en kommentar