takk for alt!

Tusen takk for hjelp med — og uttalelser om —
beatlesstøvler, Flipper, pro-shop’en, nubbesjanse + pr./per!

Vedr. nubbesjanse gjaldt spørsmålet i grunnen om noen av dere synes det høres best ut UTEN E’en i midten, alstå nubbtjangs eller nubbsjanse, men blås i det. Nå har jeg lest det med e så mange ganger at jeg er blitt hjernevasket (hvilken skjebne!)

Flott med info direkte fra Flipper-oversetter, Ingrid!
Knut, tusen takk for utlegning. Jeg mente ikke å mase, altså: Jeg fikk ikke mailen din om pro-shop og per/pr. før i dag, samtidig med den andre. Det har tydeligvis vært noe tull med serveren min.
Jeg skriver «pro-shop’en»

Så hvorfor «per» ble/blir forkortet forblir altså en gåte. Det blir hardt, men jeg skal nok klare å leve med denne uvissheten. Kanskje det har noe med uttalen å gjøre, som Jon er inne på.
«Pærr du lyver, nei det gjør jeg ei» … (Var det dét sitatet du fant i Riksmålsordbpken Kristian? 😉 )

Takk!
Hege H

Legg igjen en kommentar