Slåsshanske, altså! 🙂 Overveldende flom av svar! 7 stk! Tusen takk alle sammen!!
Det sto jo også i Herbert, men jeg innbilte meg at en slåsshanske var noe annet, boksehanskeaktig.
!NO A LA GUERRA!
Hege H
—– Original Message —–
From: Stian Omland
To: Hege Hammer
Sent: Thursday, February 13, 2003 2:01 PM
Subject: Re: spm, brass knuckles
Det heter slåsshanske.
Stian
—– Original Message —–
From: Hege Hammer
To: O-ringen@eilert.no
Sent: Thursday, February 13, 2003 1:42 PM
Subject: spm, brass knuckles
Sånn greier som man (dvs torpedoer og fiendene til James Bond osv) trer på fingrene for deretter å slå noen helseløse … Hva heter det på norsk?
Er det noen her som vet det?
Pasifistisk hilsen, Hege H