SV: SPM småtrykk og sorgarbeid

Kan det kalles et kondolansekort?

Hilsen Benedicta
—–Opprinnelig melding—–
Fra: Tommy Watz
Til: O-RINGEN
Dato: 10. januar 2003 18:06
Emne: SPM småtrykk og sorgarbeid

Noen der ute som vet om vi på norsk har noen betegnelse for et slikt kort (i konvolutt med sørgerand og påtrykt ord som «In tiefer Trauer» og «Sanft entschlafen») som de pårørende sender til venner og bekjente når en i familen dør?

Italiensk: cartoncino che annuncia il lutto

(Som man vil forstå, nærmer jeg meg nå omsider slutten på Fleur Jaeggys roman.)

På forhånd takk

Tommy Watz

Legg igjen en kommentar