SV: SPM: Generell norsk + svensk

Blir det egentlig riktig med «statskanalen»? NRK er f.eks. ikke eid av
staten, selv om mange vel tror det. I juridisk forstand er det vel en
stiftelse. Det spørs hva man legger i «statskanal». Kanskje er
finansieringen kjernen i den sammenhengen vi vel egentlig ikke har fått for
mye av? I så fall er kanskje «lisensfinansiert kanal» eller noe i den dur
det vi leter etter her?
Når det gjelder filmer som er satt sammen av flere, vet jeg ikke hva det
heter. Men hva med å lete etter omtale av noen slike (f.eks. «New York
Stories») for å se om de kalles noe spesielt?

Wolf

—–Opprinnelig melding—–
Fra: John Erik Bøe Lindgren [mailto:johnlind@start.no]
Sendt: 11. mars 2003 15:22
Til: O-ringen@eilert.no
Emne: Re: SPM: Generell norsk + svensk

Sier vi ikke «statskanalen» (selv om det er flere)?

John Erik L

>
> * Forfatteren viser ved noen anledninger til det statlige fjernsynet.
> Hva
> sier vi?
> Sier vi f.eks. «de statlige TV-kanaler»?

————————————————-
John Erik Bøe Lindgren
Brusetsvingen 37, 1395 Hvalstad
66 98 00 68 (p) / 23 35 24 54 (j)
johnlind@start.no — http://home.no.net/johnlind

————————————————————
Få din egen @start.no-adresse gratis på http://www.start.no/

Legg igjen en kommentar