SV: Slin kies

trappetroll

hilsen Karl
—–Opprinnelig melding—–
Fra: Benedicta Windt [mailto:bwindt@c2i.net]
Sendt: 20. mars 2003 13:22
Til: O-ringen
Emne: SPM: Slin kies

Hei!
er det noen som vet hva «slinkies» er – ? Eller rettere sagt, hva de heter
på norsk? Jeg har funnet dem på nettet – det er disse metallspiralene som
kan gå i trapper – i hvert fall nedover. Hvis du setter dem på øverste
trinn, «går» de selv ned hele trappen – og du kan dra dem ut og squeeze dem
sammen – og egentlig ikke noe særlig annet. Men altså – en norsk
betegnelse?

Benedicta

Legg igjen en kommentar