SV: Siste spm – E.M. Forster

Paviljong lyder perfekt i mine ører.

Chris

—–Opprinnelig melding—–
Fra: Per Qvale [mailto:per.qvale@chello.no]
Sendt: 25. mars 2003 12:20
Til: O-ringen
Emne: Re: Siste spm – E.M. Forster

Hadde tenkt å foreslå nettopp paviljong – man kan vel t.o.m. tenke seg en
provisorisk p.?

P

—– Original Message —–
From: «Tone Formo»
To: «O-ringen»
Sent: Tuesday, March 25, 2003 8:21 AM
Subject: Re: Siste spm – E.M. Forster

> Takk for reaksjoner; det var i hvert fall en bekreftelse på at
magefølelsen
> min var riktig.
> Men jeg ser av Chris’ svar på mitt spørsmål om hva jeg skulle kalle
> dette «shed» ute ved cricketbanen at jeg har gitt for få opplysninger.
> Det later ikke til å være noen fast cricketbane, og for alt jeg vet,
er
> det bare denne ene kampen i året. Kampen foregår dessuten ute på godset,

> da blir det feil å snakke om noe «lokale» som benyttes ved andre
> anledninger. Men jeg skjønner hva Chris tenker på.
> Det later heller ikke til å være noen stor konstruksjon, der sitter
bare
> noen få damer. Men den kan jo ikke ha fire vegger. Jeg har også tenkt i
> samme baner som Tim Challman – en form for baldakin.
> Jeg tror jeg kaller det paviljong – med mindre jeg mottar sterke
> protester i løpet av de neste par timene.
> Tone
>
>
>
> —– Original Message —–
> From: «Chris Saunders»
> To: «O-ringen»
> Sent: Monday, March 24, 2003 11:45 PM
> Subject: SV: Siste spm – E.M. Forster
>
>
> > Det er nok et permanent sak dette her hvor teen osv. lages for publikum
og
> > spillere og som fungerer litt som lagerskur når banen ikke er i bruk og
> litt
> > som samlingslokale på dager når bygda kommer sammen for et eller annet
> > evenement. De pleier å være laget av tre – akkurat som garden sheds –
men
> > størrelsen varierer jo etter behov. De er ikke ulik de enkleste klubbhus
> her
> > i Skandinavien, noenlunde slik som dette her:
> > www.stavanger-seilforening.org/anlegg/anlegg3.html (om enn ikke
> nødvendigvis
> > i samme farge), og kan absolutt har en veranda. Skur er kanskje litt
for
> > enkel som betegnelse. Du kunne ikke bruke noe med -lokale i ordet?
> Beklager
> > hvis jeg ikke har løsningen på tungetuppen – de fleste av de små grå har
> > tatt kvelden for lengst.
> >
> > hilsen,
> > Chris
> >
> >
> >
> > —–Opprinnelig melding—–
> > Fra: Tone Formo [mailto:tonfor@online.no]
> > Sendt: 24. mars 2003 22:15
> > Til: O-ringen
> > Emne: Siste spm – E.M. Forster
> >
> >
> > Jeg sitter med vasken på E.M. Forster «Maurice» og har løst de fleste
> > problemene.
> > Men så dukket det opp noe:
> > Man spiller cricket. Det hele foregår på et gods i Sørvest-England, ca.
> > 1912. Kampen er mellom godset og landsbyen, det sies at det er den
årlige.
> > Ute ved banen står et «shed» der damene sitter. Det er ikke nærmere
> > beskrevet, jeg vet ikke om det er permanent eller provisorisk eller hva
> det
> > er lagd av. Men åpenbart noe under tak der de kan sitte i ly for regn
> eller
> > sol.
> > Jeg har kalt det et skur. Nå griner ordet meg i øynene – og jeg
tenker
> > at det kanskje er noe mer elegant enn som så. Men vasker har ikke
reagert.
> > Er det noen av dere som kan minnes fra engelske fjersynsserier eller
> > filmer med handling fra denne epoken hvordan disse «sheds» så ut? Eller
> som
> > eventuelt har et tips om hva jeg skal kalle konstruksjonen? Eller som
> synes
> > jeg kan la skuret stå? (Ordet forekommer tre ganger.)
> > Tone
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
>
>
>

Legg igjen en kommentar