Chris spør:
«Mens vi (eller dere) er inne på dette med forkortelser osv. har jeg alltid
lurt (alltid, om enn kanskje ikke like intenst) på punktumsbruk nettopp i
forkortelser som: osv., mht., iom., etc.
Og spørsmålet er, skal de ha eller skal de ikke ha punktum. Jeg synes å
huske at osv ble skrevet o.s.v. en gang for lenge siden.»
_________________________
Jf.
http://www.sprakrad.no/forkort.htm
http://www.sprakrad.no/punktum.htm
Mvh.
Nikolai