Jeg synes å huske at uttrykket ble brukt nokså meget i forbindelse med en
bebrillet norsk dikter som nettopp ikke var medlem av AKP-ML (det var ikke
mange, men han var en av dem), og som fremdeles vanker på Kunstnernes Hus,
og som skrev om kjærlighetens umulighet. Hva var det han het igjen? Jeg har
det på tungetippen. Stein Mehren! Det var det.
Chris
—–Opprinnelig melding—–
Fra: ika kaminka [mailto:ika.kaminka@chello.no]
Sendt: 23. januar 2003 16:05
Til: O-ringen@eilert.no
Emne: Re: Havet, døden og kjærligheten
Takk til Harald og Birger! Og jeg som trodde det var mye mye eldre. Der kan
man se (akkurat hva, vet jeg ikke, jeg ser kun min egen uvitenhet)
ika
At 15:43 23.01.03, you wrote:
I Bevingede ord står:»titel på diktantologi ved Per Arneberg, utg. av Den n.
bokklubben 1964. Bevinget i litterær debatt fra høsten 1980 da dir. Andreas
Skartveit I Gyl. brukte uttr. i et intervju om strømninger i tidens
litteratur.»
Men om han har rappet uttrykket et sted, er kanskje vanskelig å bringe på
det rene uten å spørre ham.
Birger
__________________________________________________________________________
Ika Kaminka
Enebakkvn. 18A
0657 OSLO
tlf.: 21 91 40 50
fax: 21 91 40 93
mobil: 901 944 84