Det ville som sagt hjelpe hvis vi deltagende i sorgen fikk vite hvilken
utgave av Windows og e-post-programmet osv. du bruker. Og, f.eks. om du har
noe a la Norton Systemworks på maskinen som kan finne og gjenopprette filer.
Kanskje du bør arrangere datadugnad hos deg.
hilsen,
Chris
—–Opprinnelig melding—–
Fra: Benedicta Windt [mailto:bwindt@c2i.net]
Sendt: 14. mars 2003 11:26
Til: O-ringen
Emne: En hel rekke takksigelser
Stor takk til Tim og Eilert og Erik og Chris og Tone, Einer og Per for råd,
deltagelse, medfølelse, forståelse, gode forslag og flotte nettsteder.
Jeg håper bare at neste uke blir mindre komplisert og mere inspirert!
Hilsen Benedicta
—– Opprinnelig melding —–
Fra: «Eilert Sundt-Ohlsen»
Sendt: 14. marts 2003 08:38
Emne: Re: SPM: Eng-no: amerikanske forretningsbetegnelser
I en artikkel på side 20 i Aftenposten i dag brukes uttrykket «intellektuell
kapital»:
«…Vi har hatt en forestilling om morgendagens arbeidsliv der den enkelte
eier sin egen intellektuelle kapital – i motsetning til maskinene og
utstyret som de mer tradisjonelle bedriftene eier…»
mvh
eilert
On 12-03-03 13:23, Benedicta Windt wrote:
> Vær hilset, o-rakler!
>
> I dag er jeg ekstra hjelpeløs fordi min omfattende mappe med utvalgte
> løsninger, tips og gode råd forsvant sporløst da min svigersønn
oppgraderte
> e-post-programmet mitt til versjon 6…. Jeg håper at han klarer å
oppspore
> den igjen (han påstår at det bør være mulig – hvis ikke, vil katastrofen
være
> av et ubeskrivelig omfang…)
>
> Så til saken:
> Hva ville vi kalle følgende på norsk:
>
> «The author is a consultant and manager of intellectual capital at Oriel
> Incorporated.»
>
> Hilsen Benedicta
> (rådvill og fortvilet i vårsola)
—————————————————————-
Dr. Eilert Sundt-Ohlsen E-mail: post@eilert.no
Database developer – Graphic designer http://www.eilert.no
—————————————————————-