SPM:anførselstegn

Hei, alle sammen.
Jeg jobber med en dokumentarbok med en drøss med egennavn på skip. Skulle likt å høre hva der mener om følgende: SKAL skipets navn stå i anførselstegn («Nordlys», «Endeavour» osv.)? (På engelsk bruker man kursiv uten anførselstegn.) I så fall, hva bør jeg gjøre med genitiven? Skal det hete «Endeavour»s eller «Endeavours» besetning? I Akunins LEVIATHAN har jeg latt skipsnavnet frekt stå uten utheving eller anf. (a la Grand Hotel) fordi det litterært sett har karakter av institusjon. Men det er nå det. Håper på noen meningsytringer.
Isak.

Legg igjen en kommentar