Min oppfatning av hva en «wet bar» var, var nok ikke riktig. Jeg har søkt litt på begrepet, og ting tyder på at det er et slags sted med bord og benker om bord i cabincruisere o.l. Om betegnelsen «wet» kommer av at en kan sitte der med vått badetøy, eller om det er et område som bare er til servering av drikke, er jeg imidlertid usikker på, så det er fint hvis noen kan bidra til å kaste lys over saken. Betegnelsen «wet bar» brukes tydeligvis også på norsk.
Stians «hjemmebar» går ikke her, men mulig at «minibar» kan brukes.
Konteksten gir ikke noe her, siden «wet baren» bare er noe folk klamrer seg til eller stemmer føttene mot fordi båten holder på å synke. Det var derfor jeg først trodde det var denne kanten jeg nevnte i det første innlegget.
Hilsen Jørn