Jeg sitter med korrekturen på «Stolthet og fordom» og trenger
kvalifisert synsing om hvorvidt det skal være et «om» eller ikke i
følgende setning:
«Hennes døtre lyttet til disse utgytelsene uten å si noe, vel vitende
(om) at alle forsøk på å blidgjøre henne eller snakke henne til fornuft,
bare ville gjøre vondt verre.»
Merete