God formiddag, O ring,
Det ville forundre meg om det ikke finnes en spesialist på svensk
julepynt blant dere, og mine spørsmål er disse: Mor og tenåringsdatter
pynter til jul (Katarina Kiera: ingen grekisk gud presis) og opp av
pappesken stikker det blant annet opp smällkarameller. Går ut fra at
dette er det vi (vel?) kaller smellbonboner, men hva gjør de i
julepyntesken? Gjemmer de dem fra år til år for å ha på kransekaken?
Har de dem på treet? Eller er det noe helt annet? Videre finner
jentungen fram två blå pumlor som hun vil ha til å pynte på rommet
sitt. Hva i all verden kan det være?
©
PS: Heller ikke i mine norske ører skurrer «sir», men det ergrer meg at
jeg har fått «Yes sir, I can boogie» på hjernen