Er den noen franskkyndige der ute som raskt kan fortelle meg hva som er den korrekte flertallsformen (eller er det kanskje valgfritt? ved nettsøk får jeg omtrent like mange treff på begge):
les hors-d’oeuvre
eller
les hors-d’oeuvres
Manusvasker vil ha alternativ to, men i så fall foretar jeg en rettelse i (den italienske) originalteksten, og slikt liker jeg ikke å gjøre – dersom det ikke er høyt nødvendig, da…
På forhånd takk.
Tommy