Noen der ute som kan hjelpe – ?
Nettsøk har plutselig gjort meg i tvil om hvordan vi skriver hard rock (dvs. musikksjangeren, ikke kafeene) på norsk. I ett eller to ord? Med bindestrek? Altså: hard rock, hardrock eller hard-rock?
For ordens skyld: Boken jeg så smått har begynt å oversette, er Domenica Lucianis Tostissimo! («Kjempekult!/Megakult!/Dritkult!») – en barne-/ungdomsbok som jeg nok vil behøve mye assistanse til i tiden som kommer, særlig fra folk med kjennskap til det aller siste innen fjortis-språk.
Hilsen Tommy