Redselsfullt

Det har lenge vært stille rundt det redselsfulle. Da kan jeg lufte min
irritasjon over uttrykket «ta selvmord». Det lyder som om det var et
slags fordøyelsesmiddel. Det folk gjør, er å ta livet av seg, om de da
ikke begår selvmord.

Og det er kanskje det de gjør hvis de inntar det middelet hvis navn jeg
har glemt, men som i annonsen hevdes å være «allergivennlig».

Nå for tiden sier mange at de «jobber mot et godt resultat», og det kan
man med et minimum av velvilje ikke ha så store vanskeligheter med å
forstå. Verre er det når de «jobber mot fred». Skal det bety at de
«jobber for krig» eller kanskje at de «jobber mot det motsatte av krig»?

Kristian

Legg igjen en kommentar