Jeg skal bare maile K.Ø. privat – ikke tiltvinge meg
plass i det offentlige rom med min kritikk av
kritikken. For meg er det et stort tankekors at
enkelte kritikere har så lett for å henge seg opp i en
bagatellmessig feil i en stor roman, men selv ikke har
vært i stand til å gjøre sin lille tekst plettfri. I
slike tilfeller synes jeg det er på sin plass å holde
et speil opp foran kritikeren.
Enda verre blir det jo når kritikeren – uten å gidde å
bedrive ørlite grann research selv – påpeker «feil»
som faktisk ikke er feil, men tvert imot et resultat
av research og tenksomme stunder. Dette skjer
dessverre ganske ofte. Vi bør ikke la dem dø i synden!
Kari
=====
Kari Bolstad
Camilla Colletts veg 3
N-3715 Skien
Tlf. ( 47)35524942
______________________________________________________
Få den nye Yahoo! Messenger på http://no.messenger.yahoo.com/
Nye ikoner og bakgrunner, webkamera med superkvalitet og dobbelt så morsom