Det finnes programvare som skal ta seg av uønsket epost. F.eks. her:
http://www.digi.no/php/art.php?id=86248
Har ikke prøvd noe av det, men det kan jo være verdt et forsøk.
John Erik L
At 19:10 06.03.2003 +0100, Tim Challman wrote:
Er det flere der ute som er plaget med dusinvis av e-post som begynner DEAR FRIEND,
I AM THE DAUTHER OF LATE PRESIDENT KABILA OF CONGO, eller en variant derav, og som fortsetter med en lang historie om pengearv, overføring til internasjonale bankkonti, og til slutt en bønn om hjelp i form av ditt bankontonr (for så-kallte intermediary transfer av pengene)?
Jeg får minst 3-5 pr. dag. Hva gjør man med dem, bortsett fra å slette dem uåpnet? Finnes det en instans som kunne hjelpe meg å bli kvitt f…skapet?
Det er ikke så mye å gjøre med slikt, er jeg redd. Det lønner seg i hvert fall ikke å svare på dem, for da får bare avsenderen en bekreftelse på at e-postadressen din er gyldig, noe som kan føre til at du bare får enda mer søplepost.
Men ta en titt her:
http://www.dagbladet.no/dinside/2003/02/19/361993.html
Morten