Re: tjommier

At 13:12 13.03.2003 +0100, Chris Saunders wrote:
>I en undersøkelse av de fattiges hverdagsliv i Norge (nærmere bestemt
>Bergen) som jeg holder på å oversette sier en av dem om samfunnets
>forskjellige sosiale klasser:
>
>Altså eg mener det at en haug med tjommier der oppe, og så kommer arbeiderne
>liksom midt på der, og så kommer de trygdede der, og så kommer (de) sosiale
>og de (med) problemene, de kommer der.
>
>Hva er så en tjommie lurer jeg på. Riking?

Gode kamerater, kompiser, medlemmer av gutteklubben Grei.

mvh

Kåre A. Lie
alberlie@online.no
http://alberlie.home.online.no

Legg igjen en kommentar