Re: tjommier

Tjommier er kompiser, busser. De som sitter øverst på rangstigen er altså venner med hverandre.

Hilsen Kristina i Bergen

—– Original Message —–
From: Chris Saunders
To: O-ringen
Sent: Thursday, March 13, 2003 1:12 PM
Subject: tjommier

> I en undersøkelse av de fattiges hverdagsliv i Norge (nærmere bestemt
> Bergen) som jeg holder på å oversette sier en av dem om samfunnets
> forskjellige sosiale klasser:
>
> Altså eg mener det at en haug med tjommier der oppe, og så kommer arbeiderne
> liksom midt på der, og så kommer de trygdede der, og så kommer (de) sosiale
> og de (med) problemene, de kommer der.
>
> Hva er så en tjommie lurer jeg på. Riking?
>
> takker på forhånd for vestlandsk innsikt,
>
> hilsen,
> Chris
>
>
>
>

Legg igjen en kommentar