Re: TEKNISK – Benedictas problem

Ikke det spor fornærmet, Erik – og du har selvfølgelig helt rett! Jeg har Outlook Express versjon 6.0, og det har aldri (grem, grem) falt meg inn at det var noe annet enn Outlook. Hvori består så egentlig forskjellen? Er jeg mer Expressiv enn dere?

Hilsen Benedicta

—– Opprinnelig melding —–
Fra: «Ringen, Erik»
Til: «O-ringen»
Sendt: 14. marts 2003 12:14
Emne: Re: TEKNISK – Benedictas problem

> Håper du ikke blir fornærmet over spørsmålet, men hvis du ikke har Arkiv
> under rullegardinet FIL, kan det da tenkes at vi (dvs. i alle fall Chris og
> jeg) snakker om Outlook mens du snakker om Outlook Express?
>
> e
>
>
> —– Original Message —–
> From: «Benedicta Windt»
> To: «O-ringen»
> Sent: Friday, March 14, 2003 11:21 AM
> Subject: Re: TEKNISK – Benedictas problem
>
>
> Jeg er nå parat til å kaste pc’en ut av vinduet – jeg har ikke noen mulighet
> som heter «Arkiv» under knotten som er merket «Fil».
> Men takk for forslaget uansett.
>
> Stadig mer oppgitt
> Benedicta
>
>
> —– Opprinnelig melding —–
> Fra: «Chris Saunders»
> Til: «O-ringen»
> Sendt: 13. marts 2003 18:21
> Emne: SV: TEKNISK – Benedictas problem
>
>
> > Strengt tatt trenger man ikke å sette stjerne og/eller punktum foran
> pst’en.
> > Jeg får opptil flere steder ramset opp, men det kommer av at jeg har
> > programmert Microsoft Outlook til å ta ekstra kopi av pst-filen daglig, og
> > lagre det et helt annet sted. Jeg har ved flere anledninger klart å miste
> > infor, ikke pga oppdateringer, men pga reinnstallering av windows.
> >
> > Jeg viste forresten ikke at det var mulig å se adressen så lett som Erik
> nå
> > påviser – jeg har brukt både uker og dager før jeg lærte meg hvor
> faenskapet
> > lå.
> >
> > hilsen,
> > Chris
> >
> >
> >
> > —–Opprinnelig melding—–
> > Fra: Ringen, Erik [mailto:e-ringe@online.no]
> > Sendt: 13. mars 2003 17:54
> > Til: O-ringen
> > Emne: Re: TEKNISK – Benedictas problem
> >
> >
> > Jeg skulle akkurat til å skrive en belærende mail her om at Benedicta
> måtte
> > gå inn på Windows Explorer og markere C: og søke på *.pst for å finne sin
> > archive.pst
> > en fil som i alle fall på min PC har nøyaktig den mappeadressen som Chris
> > beskriver nedenfor, og som jeg vet finnes der. Grunnen til at jeg vet det,
> > er at jeg går inn på Outlook, åpner rullegardinen Fil, og trekker ned til
> > Arkiv… Her kan man nederst i vinduet som åpner seg, lese den lange
> > adressen til arkivfilen.
> >
> > Det pussige er at når jeg gjør som nevnt ovenfor, og søker etter *.pst på
> C:
> > (inkludert underkataloger) så finner ikke søkefunksjonen noen verdens
> ting?
> > Er dette en feil i Windows mon tro?
> >
> > e
> >
> >
> > —– Original Message —–
> > From: «Benedicta Windt»
> > To: «O-ringen»
> > Sent: Thursday, March 13, 2003 5:25 PM
> > Subject: TEKNISK – Benedictas problem
> >
> >
> >
> > Takk for tålmodigheten, Chris.
> > Jeg har nå tentativt foretatt noen søk, men ikke oppnådd noen resultater.
> > Jeg stiller saken i bero en stund i håp om å få lokket hit svigersønnen
> min,
> > som altså påstår at han visstnok har en løsning – men som også har mye å
> > gjøre.
> > Jeg skal komme tilbake med en eventuell løsning når den åpenbarer seg.
> >
> > Hilsen Benedicta
> > (oppgitt og lei av data.)
> >
> >
> > —– Opprinnelig melding —–
> > Fra: «Chris Saunders»
> > Til: «O-ringen»
> > Sendt: 13. marts 2003 13:15
> > Emne: SV: TEKNISK – Benedictas problem
> >
> >
> > > Jeg sendte denne mail til det jeg trodde var deg for en stund siden, men
> > det
> > > havnet visst i Tones postkasse. Men her er den på ny:
> > >
> > > Hvilken utgave av Windows har du? I XP – som jeg bruker – går man inn på
> > > start, klikke på søk og så skriver man pst i ruten for filnavnsøket. Går
> > > ikke det, prøv å søke på Outlook (igjen i filnavnsøket). Du kan også
> evt.
> > > lete i filene selv. pst-filene skal ligge i samme mappe som Outlook og
> > veien
> > > dit er antagelig slik (på engelsk): C > documents and settings > Tone >
> > > Local settings > Application data > Microsoft > Outlook. Enda en måte
> er
> > å
> > > søke etter fil som er endret innenfor et visst tidsrom. Men nå tar vi en
> > > ting ad gangen her.
> > >
> > > Pointet med å vite hvor filen ligger er at man kan da fortelle
> > > importprogrammet i Outlook hvor det skal importere fra.
> > >
> > > Jeg kan for øvrig ikke skjønne at en vanlig oppgradering ville slette en
> > > helt nødvendig pst-fil med innhold. Slike filer skal innkorporeres
> > > automatisk. Selv ikke Microsoft er så teit.
> > >
> > > hilsen,
> > > Chris
> > >
> > >
> > >
> > >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
>
>
>
>
>
>
>

Legg igjen en kommentar