Jeg er nå parat til å kaste pc’en ut av vinduet – jeg har ikke noen mulighet som heter «Arkiv» under knotten som er merket «Fil».
Men takk for forslaget uansett.
Stadig mer oppgitt
Benedicta
—– Opprinnelig melding —–
Fra: «Chris Saunders»
Til: «O-ringen»
Sendt: 13. marts 2003 18:21
Emne: SV: TEKNISK – Benedictas problem
> Strengt tatt trenger man ikke å sette stjerne og/eller punktum foran pst’en.
> Jeg får opptil flere steder ramset opp, men det kommer av at jeg har
> programmert Microsoft Outlook til å ta ekstra kopi av pst-filen daglig, og
> lagre det et helt annet sted. Jeg har ved flere anledninger klart å miste
> infor, ikke pga oppdateringer, men pga reinnstallering av windows.
>
> Jeg viste forresten ikke at det var mulig å se adressen så lett som Erik nå
> påviser – jeg har brukt både uker og dager før jeg lærte meg hvor faenskapet
> lå.
>
> hilsen,
> Chris
>
>
>
> —–Opprinnelig melding—–
> Fra: Ringen, Erik [mailto:e-ringe@online.no]
> Sendt: 13. mars 2003 17:54
> Til: O-ringen
> Emne: Re: TEKNISK – Benedictas problem
>
>
> Jeg skulle akkurat til å skrive en belærende mail her om at Benedicta måtte
> gå inn på Windows Explorer og markere C: og søke på *.pst for å finne sin
> archive.pst
> en fil som i alle fall på min PC har nøyaktig den mappeadressen som Chris
> beskriver nedenfor, og som jeg vet finnes der. Grunnen til at jeg vet det,
> er at jeg går inn på Outlook, åpner rullegardinen Fil, og trekker ned til
> Arkiv… Her kan man nederst i vinduet som åpner seg, lese den lange
> adressen til arkivfilen.
>
> Det pussige er at når jeg gjør som nevnt ovenfor, og søker etter *.pst på C:
> (inkludert underkataloger) så finner ikke søkefunksjonen noen verdens ting?
> Er dette en feil i Windows mon tro?
>
> e
>
>
> —– Original Message —–
> From: «Benedicta Windt»
> To: «O-ringen»
> Sent: Thursday, March 13, 2003 5:25 PM
> Subject: TEKNISK – Benedictas problem
>
>
>
> Takk for tålmodigheten, Chris.
> Jeg har nå tentativt foretatt noen søk, men ikke oppnådd noen resultater.
> Jeg stiller saken i bero en stund i håp om å få lokket hit svigersønnen min,
> som altså påstår at han visstnok har en løsning – men som også har mye å
> gjøre.
> Jeg skal komme tilbake med en eventuell løsning når den åpenbarer seg.
>
> Hilsen Benedicta
> (oppgitt og lei av data.)
>
>
> —– Opprinnelig melding —–
> Fra: «Chris Saunders»
> Til: «O-ringen»
> Sendt: 13. marts 2003 13:15
> Emne: SV: TEKNISK – Benedictas problem
>
>
> > Jeg sendte denne mail til det jeg trodde var deg for en stund siden, men
> det
> > havnet visst i Tones postkasse. Men her er den på ny:
> >
> > Hvilken utgave av Windows har du? I XP – som jeg bruker – går man inn på
> > start, klikke på søk og så skriver man pst i ruten for filnavnsøket. Går
> > ikke det, prøv å søke på Outlook (igjen i filnavnsøket). Du kan også evt.
> > lete i filene selv. pst-filene skal ligge i samme mappe som Outlook og
> veien
> > dit er antagelig slik (på engelsk): C > documents and settings > Tone >
> > Local settings > Application data > Microsoft > Outlook. Enda en måte er
> å
> > søke etter fil som er endret innenfor et visst tidsrom. Men nå tar vi en
> > ting ad gangen her.
> >
> > Pointet med å vite hvor filen ligger er at man kan da fortelle
> > importprogrammet i Outlook hvor det skal importere fra.
> >
> > Jeg kan for øvrig ikke skjønne at en vanlig oppgradering ville slette en
> > helt nødvendig pst-fil med innhold. Slike filer skal innkorporeres
> > automatisk. Selv ikke Microsoft er så teit.
> >
> > hilsen,
> > Chris
> >
> >
> >
> >
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>