Jo, selvfølgelig tar jeg backup av manus under arbeid, men det falt meg ikke inn å gjøre det av disse filene som lå under Outlook.
Men tilbake til den egentlige saken: Det er jo for ille at slike filer skal gå tapt fordi man foretar en anbefalt oppgradering. Nå er riktignok – og heldigvis – mye av det jeg hadde samlet privat lagt inn på Nettverkstedet, men likevel …
Tone
—– Original Message —–
From: Jørn Roeim
To: O-ringen
Sent: Thursday, March 13, 2003 9:53 AM
Subject: Re: TEKNISK – Benedictas problem
Jeg er ikke teknisk nok til å bidra til å løse det aktuelle problemet, men et spørsmål melder seg: Tar ikke folk backup? Selv kopierer jeg alt over på CD etter hver arbeidsdag. CD-mappen har jeg liggende på nattbordet når jeg sover, og jeg tar den med meg når jeg forlater huset. Oversettelser under arbeid og egne bokidéer og manuser representerer jo en del verdier, og utgjør tross alt levebrødet mitt. Jeg hadde ikke hatt en rolig stund hvis ikke jeg visste at alt til enhver tid befant seg to atskilte steder, på PC-en og i CD-mappen.
Hilsen Jørn
backup-nevrotiker
—– Original Message —–
From: Tone Formo
To: O-ringen
Sent: Thursday, March 13, 2003 9:35 AM
Subject: TEKNISK – Benedictas problem
Benedicta skrev:
I dag er jeg ekstra hjelpeløs fordi min omfattende mappe med utvalgte løsninger, tips og gode råd forsvant sporløst da min svigersønn oppgraderte e-post-programmet mitt til versjon 6…. Jeg håper at han klarer å oppspore den igjen (han påstår at det bør være mulig – hvis ikke, vil katastrofen være av et ubeskrivelig omfang…)
Du er ikke den eneste som har opplevd dette, Benedicta, det samme har skjedd hos meg – helt av seg selv! Sannsynligvis da jeg lastet ned en oppgradering, men jeg oppdaget det ikke med det samme. Hele mitt lille arkiv over hjelpemidler, nettsteder, grammatikk, osv. der jeg hadde samlet gode tips fra o-ringen er sporløst vekk!
Hører gjerne fra andre – og Benedictas svigersønn – om det finnes måter å oppspore filene på.
Tone