Re: TAKK Stalker

Takk, alle! Kjempefint — nå har jeg god peiling på hvordan dette
oppfattes og at min mangel på eksakt glose er reell. Jeg tar’n derfra.
Det er fortsatt «daimon»-boka. Akkurat her dreier det seg om hva som
ville skjedd dersom en av personene hadde fulgt sin daimon og fått et
glamorøst liv i LA i stedet for å slite i skodda på den vestirske øya
Uggala: «Hun ville hatt tre havarerte ekteskap bak seg og ha lagt seg
til en *stalker*. *syk fyr som forfulgte henne dag og natt* *ekkel
klegg av en fyr som forfulgte henne dag og natt*. Vi får se. Takk!

Merete

Ingrid Johanne Vaalund wrote:

>
> <<<<< Nei, "klegg" er for snilt! Stalkers er en alvorlig påkjenning > for de som blir utsattt, og ikke sjelden blir det begått drapsforsøk
> og mord av slike. Det er bare noen få år siden Storbrittania innførte
> ny lovgivning mot stalking, så begrepet er nokså presist og med klare
> strafferettslige overtoner i britisk engelsk.
>
> Sist jeg spurte politiet om dette, brukte de betegnelsene
> «forfølgelse» og «forfølger». Men det kan være lurt å ringe og sjekke.
>
> Ingrid
>
>
>
>

Legg igjen en kommentar