Re: TAKK Stalker

Merete Alfsen wrote:

> Takk, alle! Kjempefint — nå har jeg god peiling på hvordan dette
> oppfattes og at min mangel på eksakt glose er reell. Jeg tar’n derfra.
> Det er fortsatt «daimon»-boka. Akkurat her dreier det seg om hva som
> ville skjedd dersom en av personene hadde fulgt sin daimon og fått et
> glamorøst liv i LA i stedet for å slite i skodda på den vestirske øya
> Uggala: «Hun ville hatt tre havarerte ekteskap bak seg og ha lagt seg
> til en *stalker*. *syk fyr som forfulgte henne dag og natt* *ekkel
> klegg av en fyr som forfulgte henne dag og natt*. Vi får se. Takk!

Jeg synes nok du burde bytte «forfulgte» ut med et annet ord. Selv
følgene beskrivelse er for mild: En gærning som plager livet av henne
dag og natt.

En stalker bedriver ikke noe så uskyldig som å forfølge noen.
Vedkommende piner offeret sitt til det bryter sammen.

mvh Knut

>
> Merete
>
> Ingrid Johanne Vaalund wrote:
>
>>
>> <<<<< Nei, "klegg" er for snilt! Stalkers er en alvorlig påkjenning >> for de som blir utsattt, og ikke sjelden blir det begått drapsforsøk
>> og mord av slike. Det er bare noen få år siden Storbrittania innførte
>> ny lovgivning mot stalking, så begrepet er nokså presist og med klare
>> strafferettslige overtoner i britisk engelsk.
>>
>> Sist jeg spurte politiet om dette, brukte de betegnelsene
>> «forfølgelse» og «forfølger». Men det kan være lurt å ringe og sjekke.
>>
>> Ingrid
>>
>>
>>
>>
>
>
>
>
>

Legg igjen en kommentar