Re: TAKK + nytt SPM: blomsterknopper/stammefolk

Check this out!

http://www.head-hunter.com/tsantsa.html

Hege M
—– Original Message —–
From: Tommy Watz
To: O-RINGEN
Sent: Friday, January 10, 2003 11:55 PM
Subject: TAKK + nytt SPM: blomsterknopper/stammefolk

Takk, Anne, Jef og Benedicta, for innspill og forslag til å løse problemet med «sorgbudskapet» (jeg liket det ordet!) på. Jeg trenger å tygge litt på det før «fasit» kan gis.

I begravelsen det her inviteres til, vemmes jeg-personen over en krans som er besatt med noen uutsprungne blomster, ørsmå knopper, ikke stort større enn knappenålshoder, som får henne til å tenke på «innskrumpede/-snevrede hoder. Som hos visse stamme(-folk) i Ecuador.» Finnes det noen iblant oss som er så etnografisk (?) anlagte/interesserte at de kan fortelle meg hvilke assosiasjoner det her er snakk om – eller som måtte sitte på det nummeret av «National Geographics» som har fått den høyt-&-lavt-svevende Fleur Jaeggy til å innføre noe så (for meg) eksotisk/kryptisk i en beskrivelse av en ellers tvers igjennom ordinær jordfestelse i en sveitsisk småby?

Hilsen Tommy (snart i mål)

PS. Det har gått uforholdsmessig lang tid, men jeg har ikke glemt deg, Erik (Ringen) – jeg MÅ bare få dette ferdig først!

Legg igjen en kommentar