On 29-01-03 15:07, «Knut Johansen»
> Uttrykket «ta selvkritikk»/»øve selvkritikk» stammer fra maoistisk (eller
> snarere marxist-leninistisk) organisasjonskultur og tilhører en ritus hvor
> kamerat NN, etter å ha blitt sterkt kritisert av andre kamerater som vet hva
> Sentralkomiteen mener i angjeldende sak på angjeldende tidspunkt, står fram
> for et forum, stort eller lite alt etter feilens alvor, og bekjenner at
> han/hun har begått en feil.
Takk for humoristisk Mao-sitat og — så vidt jeg kan skjønne — korrekt
fremstilling! Men nå når denne «organisasjonskulturen» vel har brent ut, er
det kanskje på tide å gjeninnføre den distinksjonen Eilert er opptatt av?
Jeg stemmer for det!
Hilsen Eva
eva.storsveen@broadpark.no