Re: SV: Stalker

Denne kom med beskjed om at avsender hadde bedt om bekreftelse på at jeg har lest meldingen.
Dessuten tror jeg ikke du bør skrive o-ringen i kopifeltet, for da havner den i feil innboks, i hvert fall hos meg.

Hege M
—– Original Message —–
From: Knut Klaveness Heidelberg
Cc: O-ringen
Sent: Monday, February 17, 2003 5:25 PM
Subject: Re: SV: Stalker

Eilert Sundt-Ohlsen wrote:

Nei, «klegg» er for snilt! Stalkers er en alvorlig påkjenning for de som
blir utsattt, og ikke sjelden blir det begått drapsforsøk og mord av slike.
Det er bare noen få år siden Storbrittania innførte ny lovgivning mot
stalking, så begrepet er nokså presist og med klare strafferettslige
overtoner i britisk engelsk.Yepp, antistalkersiden http://www.antistalking.com/aboutstalkers.htm gir en god beskrivelse av vepsene.

mvh Knut

mvh
eilert

On 17-02-2003 16:14, BODIL ENGEN wrote:

Jeg har aldri fått anledning til å bruke det i en oversettelse, men i andre
sammenhenger(!) kaller jeg gjerne en slik person for «klegg».

Hilsen Bodil
—–Opprinnelig melding—–
Fra: Merete Alfsen
Til: O-ringen
Dato: 17. februar 2003 14:33
Emne: SPM: Stalker

Hva kaller vi sånne plagsomme typer på norsk? En som forfølger f.eks.
Märtha Louise dag & natt?

Merete

—————————————————————-
Dr. Eilert Sundt-Ohlsen E-mail: post@eilert.no
Database developer – Graphic designer http://www.eilert.no
—————————————————————-

Legg igjen en kommentar