Endå betre i Nordland: «hater» (n.) ‘stikkande insekt’.
Bård
—– Original Message —–
From: «Per Qvale»
Sent: Tuesday, February 18, 2003 12:32 PM
Subject: Re: Stalker, PRAT
> Apropos klegg, veit di å dem kallær klegg, brems, mygg, knott og slekt noko
> i Sigdal? Ikkje det? Dei kallære *unå*. «Neggu så lei unån er ikvell a!»
> «Det er så mykje unå i lufta hos uss. Ere mykje unå boli hos dekkan?»
>
> Per
>
>
> —– Original Message —–
> From: «BODIL ENGEN»
> To: «O-ringen»
> Sent: Monday, February 17, 2003 4:14 PM
> Subject: SV: Stalker
>
>
> Jeg har aldri fått anledning til å bruke det i en oversettelse, men i andre
> sammenhenger(!) kaller jeg gjerne en slik person for «klegg».
>
> Hilsen Bodil
> —–Opprinnelig melding—–
> Fra: Merete Alfsen
> Til: O-ringen
> Dato: 17. februar 2003 14:33
> Emne: SPM: Stalker
>
>
> >Hva kaller vi sånne plagsomme typer på norsk? En som forfølger f.eks.
> >Märtha Louise dag & natt?
> >
> >Merete
> >
> >
> >
>
>
>
>
>