Re: SPM:anførselstegn

On 11-02-03 11:53, «Eilert Sundt-Ohlsen» wrote:

> Eva, da! Det er da bare det siste alternativet ditt som er korrekt i norsk
> typografi, er det ikke?
> Eller er det jeg som ikke har fulgt med i tiden?

Det trodde jeg også, dvs. jeg tror det fortsatt! Ikke desto mindre er det
langt mellom forekomstene. Folk flest — inkludert o-ringerne — later til å
foretrekke to rette apostrofer.

Eller er det slik — og dette vet sikkert du, Eilert — at epostprogrammene
forvandler korrekte anførselstegn til ukorrekte?

Hilsen Eva

Legg igjen en kommentar