On 11-02-03 11:53, «Eilert Sundt-Ohlsen»
> Eva, da! Det er da bare det siste alternativet ditt som er korrekt i norsk
> typografi, er det ikke?
> Eller er det jeg som ikke har fulgt med i tiden?
Det trodde jeg også, dvs. jeg tror det fortsatt! Ikke desto mindre er det
langt mellom forekomstene. Folk flest — inkludert o-ringerne — later til å
foretrekke to rette apostrofer.
Eller er det slik — og dette vet sikkert du, Eilert — at epostprogrammene
forvandler korrekte anførselstegn til ukorrekte?
Hilsen Eva