Re: SPM:anførselstegn

Jo, i e-post bruker også jeg dobbelt-apostrofer som «anførselstegn» – penere
varianter har det med å komme frem som de underligste kryptogrammer til
mottakere rundt omkring i verden.

mvh
eilert

PS. Jeg lærte forresten et nytt navn for anførselstegn for noen måneder
siden: “Dobbeltfnutter”!

On 11-02-2003 12:27, Eva Storsveen wrote:

> On 11-02-03 11:53, «Eilert Sundt-Ohlsen» wrote:
>
>> Eva, da! Det er da bare det siste alternativet ditt som er korrekt i norsk
>> typografi, er det ikke?
>> Eller er det jeg som ikke har fulgt med i tiden?
>
> Det trodde jeg også, dvs. jeg tror det fortsatt! Ikke desto mindre er det
> langt mellom forekomstene. Folk flest — inkludert o-ringerne — later til å
> foretrekke to rette apostrofer.
>
> Eller er det slik — og dette vet sikkert du, Eilert — at epostprogrammene
> forvandler korrekte anførselstegn til ukorrekte?
>
>
> Hilsen Eva

—————————————————————-
Dr. Eilert Sundt-Ohlsen E-mail: post@eilert.no
Database developer – Graphic designer http://www.eilert.no
—————————————————————-

Legg igjen en kommentar