Re: SPM: Sitat

Bjørn har rett, det er fra _Kongs-emnerne_, femte akt. Skules replikk. Og
når du ikke fant sitatet, Benedicta, er det fordi du har feil sitat 🙂

I originalen lyder det:

SKULE
Så er ætten samlet på Elgesæter inat.

Kyrre

10.1.03 13:30 skrev Bjørn Herrman:

> Det må da være fra Kongs-emnerne. Ibsen.
>
> Bjørn
>
>> Kjære O-ring!
>>
>> Takk, Kyrre – for tips om Ola Bø. Parmakaren er nå pent på plass.
>>
>> Men jeg må be om mer hjelp:
>>
>> Er det noen av de forsamlede kloke hoder som kjenner igjen følgende sitat og
>> kan si meg hvor det kommer fra? (jeg har prøvd å søke på nettet, men får
>> aldri treff på sitater…)
>>
>> «Ætten er samlet på Elgeseter i kveld»
>>
>> Med forhåpningsfull hilsen
>> Benedicta

Legg igjen en kommentar