Re: spm, pepperkvalte hunder mm

>(donna tartt-vask)
>
>1. A two-by-four — to toms eller fire toms plankebit? Noen som kan
>regne bedre enn meg her? Det er vanlig å bruke «tommer» om planker,
>hva?
>
>(En fyr) hadde slått ut øyet på en ku med ***a two-by-four ***.
>

Jeg synes Bårds forslag om «bjelke» er veldig bra!

>
>
>3. Choked to death

Bentes forslag, «kverket hunder med chili» synes jeg er glimrende!
«Kvalte dem så de døde» høres litt overdrevent ut, spør du meg …
Når man kveler noen, er det vel rimelig at de ikke overlever.

>
>4. Size three i sko _er_ størrelse 34 er det ikke det, da? Eller kan
>det være større, alt etter hvilket land osv.
>Jeg har en gammel dame med små føtter her. Vasker og redaktør
>reagerer og synes det er usannsynlig lite.

Til dette er det bare å fortelle at jeg i min ungdom, frem til jeg
fikk mitt første barn, faktisk brukte str. 34 i sko. Etter første
fødsel gikk jeg opp til str. 35, og nå, snart 14 år etter fødsel nr
2, bruker jeg 36/37. Men bare hvis 37-størrelsen er liten, og det
dreier seg om støvler og vintersko.
Usannsynlig lite? Javel. Men jeg finnes nå, jeg da!

På to ben,
Eve

Legg igjen en kommentar