Re: spm: panacea

At 15:43 09.02.2003 +0100, Cecilie Winger wrote:
>O-ring!
>Hjelp utbes! Noen lyse hoder der ute som kan hjelpe meg? Jeg befinner meg
>i fantasyen (Clive Barker, Abarat), der vår heltinne får øye på et
>reklameskilt der det står: FOR EVERYTHING THAT AILS YOU, FROM TOE-ROT TO
>TAXES, TRY THE PANACEA.
>Har både slått opp + googlet på panacea, og skjønner at det er et synonym
>for mirakelmedisin, universalmiddel. Blir veldig glad hvis noen har et
>kreativt forslag til et norsk navn.

Igjen litt kontekstavhengig. Er det meningen at universalmiddelet skal
virke troverdig? I så fall kunne kanskje et navn som f.eks. Supereliksir
være noe å tenke på.

Eller er det meningen at svindelen skal være lett gjennomskuelig? I så fall
har vi jo det gode gamle merkenavnet Lurium …

mvh

Kåre A. Lie
alberlie@online.no
http://alberlie.home.online.no

Legg igjen en kommentar