On 03-03-03 12:38, «Jon Rognlien»
>> 1. en «ibéniste» — altså en som, så vidt jeg forstår (eller er jeg
>> helt på jordet?) driver med treskjæring i ibenholt? (Jeg har funnet
>> det oversatt til engelsk som «cabinet maker», hvilket bare gjorde
>> meg enda mer forvirret.)
>
> Ibenholtskjærer
>
> – passe eksotisk og likevel fullt forståelig.
Ebenist og møbelkunstner er helt greie yrkesbetegnelser på linje med
bilmekaniker og baker. Etter min mening blir det da feil å gjøre det
«eksotisk».
Hilsen Eva
eva.storsveen@broadpark.no