Re: SPM: Hallomenn

Jeg mener å huske at de het hallodame og hallomann. Dette var før
tilstrebingen av kjønnsnøytrale fellesbetegnelser. Dessuten er de jo
likestilte ( og like tåpelige, begge to).

Vh
Kirsti

>Date: Thu, 16 Jan 2003 18:19:31 +0100
>Subject: Re: SPM: Hallomenn
>From: Eva Storsveen

>
>On 16-01-03 11:05, «ika kaminka» wrote:
>
>>> Nytt spm: Hallomenn og -damer: Finnes det noen kjønnsnøytral
>>> fellesbetegnelse på disse kroppsløse skapningene med de dype, myke
>>>stemmene?
>
>«Programvert» er sikkert greit, men i NRK brukes like gjerne «presentatør»
>og «presentasjonsstudio». Jeg har imidlertid ingen erindring om hva de sa i
>radio i gamle dager, og det er IKKE fordi jeg ikke er gammel nok!
>
>Eva
>

Legg igjen en kommentar