Jeg ser at Svenkerud har «småkaker» for «sweet biscuits». Kan det være noe i den retningen?
Jørn
—– Original Message —–
From: «Bente Klinge»
To: «O-ringen»
Sent: Thursday, March 13, 2003 9:37 AM
Subject: Re: spm, eng, biscuits
> Min amerikanske ektemann sier at Karo-sirup er en mørk og veldig søt sirup
> laget av mais.
>
> «Scones» for biscuits er han ikke fornøyd med, de er luftigere og ikke så
> søte, men i mangel av norske begreper er det i hvert fall bedre enn kjeks.
>
> Bente
> —– Original Message —–
> From: Hege Hammer
> To: O-ringen@eilert.no
> Sent: Wednesday, March 12, 2003 10:55 PM
> Subject: spm, eng, biscuits
>
>
> (_The Little Friend_, Donna Tartt)
>
> «the bottle of dark Karo-syrup she kept in the pantry, to pour on her
> biscuits»
>
> Var vi inne på dette her for ikke lenge siden? Er «biscuits» her antagelig
> «scones», var det slik? Jeg har skrevet kjeks, og innrømmer at det skurrer
> …
>
> Vasker synes også at min «Karo-sirup» høres litt rart ut. Synes dere?
>
> Hege H
>
>
>