Re: Smörgåstårta

Her snakker vi vel om to forskjellige ting? Kirsti skriver at på hennes
variant er «pålegget pent dandert og _ikke_ tildekket», og da kan jeg ikke
skjønne annet enn at dette er en landgang, en veldig lang en.
Smørbrødterter er – som jo flere har bekreftet – lag på lag med påsmurt
brød med ymse påleggmiks mellom lagene, som så skjæres opp à la formkake.
Tone

—– Original Message —–
From: «Kirsti Øvergaard»
To:
Sent: Friday, January 17, 2003 3:10 PM
Subject: SPM: Smörgåstårta

Dette har vi ikke i Norge, vel? Og hva skal man så kalle det? Det dreier
seg om en: «en tårta (kake) på matbröd (vanlig, mykt brød) med olika
sorters smörgåspålägg som fyllning»

På min variant er pålegget pent dandert og ikke tildekket, og én sånn sak
er beregnet på ikke mindre enn førti personer!

Smørbrødhjul kunne f eks passe bra, men det heter kanskje noe allerede?

Med håpefull hilsen,
Kirsti

Legg igjen en kommentar