Hva mener du med å bekjenne organisasjonstilhørighet, Jon?
Riksmålsforbundet, liksom? Eller Landslaget for språklig samling ? Jeg
skjønner ingenting, jeg.
Men den med forskutterte meg selv i foten, den skjønte jeg.
Per
—– Original Message —–
From: «Jon Rognlien»
To:
Sent: Tuesday, January 21, 2003 1:13 AM
Subject: Skrekkabinett (det var: PRAT Ord som kommer …)
At 22:30 +0100 20.01.03, John Erik Frydenlund wrote:
>
>(hva med å lage et arkiv, et skrekkabinett, av slike forekomster?)
>jef
>
Dette er allerede forskuttert av meg/oss/nettverkstedet
(au, der forskutterte jeg meg selv i foten igjen)
– og det er ingen ringere enn Einar Blomgren som er utpekt til det
ærefulle verv å administrere en kollektiv samling av:
A) språklige padder, herunder ekte og fiktive jaglandismer. (rene
forsnakkelser kan her komme inn som en underkategori – for
underholdningsverdiens skyld)
B) ord som nesten alltid blir feil brukt (lemfeldig…)
C) ord som helt ufortjent har kommet i skyggen av tøffere, råere,
slemmere ord. Til denne seksjonen skal vi søke støtte fra Bondeviks
antimobbeprogram.
Alt dette skal være en del av «Verktøykassa» på nettverkstedet, og
hensikten er at man skal kunne slå opp her for å gjøre søk i manus
før innlevering – for å luke ut valseslinger.
Så det er bare å spyle ut over fellesskapet alle assosiasjoner i denne
tanken –
Einar skal sitte der med bøtta si og helle unna.
Min private yndlingsaversjon for tida: «henger ikke på greip»
jon
PS – forøvrig vil jeg minne etternølere om viktigheten av å melde
organisasjonstilhørighet. Foreløpig har bare 60 % av o-ringerne meldt
fra. Og dere som ikke liker å sende meldinger i det hele tatt, ikke
engang til meg privat, kan ringe eller sende meg prospektkort.