Re: Skravl: PINGPONG-treff, Var Perker igjen, VAR Re: SV: DEBATT: TONEN I O-RINGEN, VAR: SPM. da. perker, no. pakkis

Takker for Schröder-treff, hvorunder jeg hadde det bongh og ble akkurat
passe plingh eller skal vi si %-). En særlig takk til Cecilie for den
velklingende oppgaven til kommende bolare-treff! Det er noe for tyskgruppa.
(cf. altså http://www.moekel.de/)

mvh

per velitsche plistarelasu

—– Original Message —–
From: «Cecilie Winger»
To: «O-ringen»
Sent: Sunday, February 16, 2003 6:23 PM
Subject: Skravl: PINGPONG-treff, Var Perker igjen, VAR Re: SV: DEBATT: TONEN
I O-RINGEN, VAR: SPM. da. perker, no. pakkis

Ser fram til pingpong-treffet.
Kanskje det hjelper på oppmøtet hvis vi deler ut oversetteroppgaver på
forhånd?
Her er mitt forslag:
Den best avsungne løsningen på norsk under neste treff premieres!
©

> Fra: Jon Rognlien
> Dato: søndag 16. februar 2003, 17:57:02
> Til: «O-ringen»
> Emne: Perker igjen, VAR Re: SV: DEBATT: TONEN I O-RINGEN, VAR: SPM.
> da. perker, no. pakkis
>
> 3 ting:
>
> * Hva med den hederskronte betegnelsen «degos»?
> * Jeg synes ikke Knuts innlegg var så ille – litt disig, muligens.
> Jeg velger også å tolke Kåre Alberts svar som et velrettet gjeip.
> (Eller skrives det geip? Jeg gidder ikke slå opp – hva har vi
> o-ringen til…?)
> * Emotikons eller smilies i utvalg og samling finnes det uante
> mengder med rundt omkring på nettet. Men poenget er ikke at de skal
> ha en konvensjonalisert betydning, selv om man kanskje av og til
> trenger litt hjelp for å forstå dem – f eks er
> ;-p
> en gjeip og et blunk i samma slengen.
>
> – og takk for sist til alle som var på BONG-treffet. Neste treff blir
> et PINGPONG-treff, der vi skal «spille ball» om å spille ball. Og da
> kommer vi rundt og henter folk på forhånd.
>
> j
>
>
> At 17:33 +0100 16.02.03, Benedicta Windt wrote:
>> Enig med deg, Kyrre – smailies og andre klargjørende signaler ville
>> være en god ting. For jeg skal innrømme at jeg også følte Knuts svar
>> som et slag over snuten.
>> Men jeg har et problem: Jeg kan ikke alle disse tegnene. Kan’ke du
>> hjelpe oss uvitende sjeler med en oversikt?
>>
>> Hilsen Benedicta
>> (som smiler selv om det ikke syns!)
>>
>>
>>
>>
>>
>> —–Opprinnelig melding—–
>> Fra: Kyrre Haugen Bakke
>> Til: O-ringen
>> Dato: 16. februar 2003 17:09
>> Emne: DEBATT: TONEN I O-RINGEN, VAR: SPM. da. perker, no. pakkis
>>
>>
>> 16.2.03 16:38 skrev Kåre A. Lie:
>>
>>> At 04:27 16.02.2003 +0100, Knut Johansen wrote:
>>>
>>>> På en måte takk for diverse sløve svar,
>>>
>>> Du har helt rett i at mitt forsøk på å hjelpe deg var sløvt.
>>> Jeg skal ikke prøve på slikt flere ganger.
>>
>> Hør nå her, gutter.
>>
>> Jeg oppfattet også Knuts svar som unødig ampert. Jeg er dessuten enig
>> med
>> Jon, i et tidligere innlegg: Det er ofte dette å spille ball fram og
>> tilbake
>> en stund som gir oss løsningen. Selv om Knut har dårlig tid og trenger
>> dødskonkrete svar, får han — iallfall i det store og hele — finne
>> seg i at
>> folk er som de er og ikke alltid har de knallkonkrete svarene.
>>
>> Men. Jeg har for det første vent meg til å se på klokkeslettet når det
>> kommer noe fra Johansen — jo lenger over midnatt, desto mindre
>> diplomatisk
>> i tonen :-), og så trekker man fra litt.
>>
>> For det andre, og det er viktigere: I dette fellesskapet må vi tåle
>> litt!
>> Jeg er sikker på at Kåre, når han får tenkt seg om, vil se at vi alle,
>> ufullkomne som vi er — selv Johansen på Harestua!!! — faktisk hele
>> tiden
>> bytter på rollen som hjelpetrengende og hjelper.
>>
>> For det tredje: Det kan vel tenkes at både Knuts og Kåres innlegg har
>> et
>> lite smil som undertone? Det kom i så fall ikke så tydelig fram, men
>> …
>>
>> Og så slutter jeg meg til noe annet Jon har vært inne på før: Det er
>> på tide
>> at O-ringen begynner å bruke smailis, emotikoner eller hva vi nå skal
>> kallerem på norsk 🙂
>>
>> Kyrre
>> _____________________________
>>
>> KYRRE HAUGEN BAKKE
>> Harald Hårfagres gate 11, 0363 Oslo
>> Tlf +47 22 69 71 80
>> kyrre.haugen.bakke@broadpark.no
>> _____________________________
>
>
>

Legg igjen en kommentar