Artig å lese at deltakerne på lørdagens bong-treff på Schrøder moret seg.
Nu var det jo noen av oss (jf. tidligere innlegg av andre) som med en nærmest barnlig boblende bong-begeistring hadde sett frem til treffet på opprinnelig planlagt dato, 1. februar. Men så kom en herre (som skal forbli anonym) og bevirket flytting av evenementet til 15. februar, da det var plent umulig for andre… Et aldeles infamt, gement og sjofelt knep, pønsket ut i en sen nattetime i Lyder Sagens gate, utelukkende for å forpurre planene for intetanende borgere :-). Akk ja, det vil jo alltid være noen som ikke «kan». Bedre lykke neste gang, får vi tro.
På vegne av vanvittig mange
Einar Blomgren
—– Original Message —–
From: «Per Qvale»
Sent: Sunday, February 16, 2003 11:32 PM
Subject: Re: Skravl: PINGPONG-treff, Var Perker igjen, VAR Re: SV: DEBATT: TONEN I O-RINGEN, VAR: SPM. da. perker, no. pakkis
> Takker for Schröder-treff, hvorunder jeg hadde det bongh og ble akkurat
> passe plingh eller skal vi si %-). En særlig takk til Cecilie for den
> velklingende oppgaven til kommende bolare-treff! Det er noe for tyskgruppa.
> (cf. altså http://www.moekel.de/)
>
> mvh
>
> per velitsche plistarelasu
>
>
>
> —– Original Message —–
> From: «Cecilie Winger»
> To: «O-ringen»
> Sent: Sunday, February 16, 2003 6:23 PM
> Subject: Skravl: PINGPONG-treff, Var Perker igjen, VAR Re: SV: DEBATT: TONEN
> I O-RINGEN, VAR: SPM. da. perker, no. pakkis
>
>
> Ser fram til pingpong-treffet.
> Kanskje det hjelper på oppmøtet hvis vi deler ut oversetteroppgaver på
> forhånd?
> Her er mitt forslag:
> Den best avsungne løsningen på norsk under neste treff premieres!
> ©
>
> > Fra: Jon Rognlien
> > Dato: søndag 16. februar 2003, 17:57:02
> > Til: «O-ringen»
> > Emne: Perker igjen, VAR Re: SV: DEBATT: TONEN I O-RINGEN, VAR: SPM.
> > da. perker, no. pakkis
> >
> > 3 ting:
> >
> > * Hva med den hederskronte betegnelsen «degos»?
> > * Jeg synes ikke Knuts innlegg var så ille – litt disig, muligens.
> > Jeg velger også å tolke Kåre Alberts svar som et velrettet gjeip.
> > (Eller skrives det geip? Jeg gidder ikke slå opp – hva har vi
> > o-ringen til…?)
> > * Emotikons eller smilies i utvalg og samling finnes det uante
> > mengder med rundt omkring på nettet. Men poenget er ikke at de skal
> > ha en konvensjonalisert betydning, selv om man kanskje av og til
> > trenger litt hjelp for å forstå dem – f eks er
> > ;-p
> > en gjeip og et blunk i samma slengen.
> >
> > – og takk for sist til alle som var på BONG-treffet. Neste treff blir
> > et PINGPONG-treff, der vi skal «spille ball» om å spille ball. Og da
> > kommer vi rundt og henter folk på forhånd.
> >
> > j
> >
> >
> > At 17:33 +0100 16.02.03, Benedicta Windt wrote:
> >> Enig med deg, Kyrre – smailies og andre klargjørende signaler ville
> >> være en god ting. For jeg skal innrømme at jeg også følte Knuts svar
> >> som et slag over snuten.
> >> Men jeg har et problem: Jeg kan ikke alle disse tegnene. Kan’ke du
> >> hjelpe oss uvitende sjeler med en oversikt?
> >>
> >> Hilsen Benedicta
> >> (som smiler selv om det ikke syns!)
> >>
> >>
> >>
> >>
> >>
> >> —–Opprinnelig melding—–
> >> Fra: Kyrre Haugen Bakke
> >> Til: O-ringen
> >> Dato: 16. februar 2003 17:09
> >> Emne: DEBATT: TONEN I O-RINGEN, VAR: SPM. da. perker, no. pakkis
> >>
> >>
> >> 16.2.03 16:38 skrev Kåre A. Lie:
> >>
> >>> At 04:27 16.02.2003 +0100, Knut Johansen wrote:
> >>>
> >>>> På en måte takk for diverse sløve svar,
> >>>
> >>> Du har helt rett i at mitt forsøk på å hjelpe deg var sløvt.
> >>> Jeg skal ikke prøve på slikt flere ganger.
> >>
> >> Hør nå her, gutter.
> >>
> >> Jeg oppfattet også Knuts svar som unødig ampert. Jeg er dessuten enig
> >> med
> >> Jon, i et tidligere innlegg: Det er ofte dette å spille ball fram og
> >> tilbake
> >> en stund som gir oss løsningen. Selv om Knut har dårlig tid og trenger
> >> dødskonkrete svar, får han — iallfall i det store og hele — finne
> >> seg i at
> >> folk er som de er og ikke alltid har de knallkonkrete svarene.
> >>
> >> Men. Jeg har for det første vent meg til å se på klokkeslettet når det
> >> kommer noe fra Johansen — jo lenger over midnatt, desto mindre
> >> diplomatisk
> >> i tonen :-), og så trekker man fra litt.
> >>
> >> For det andre, og det er viktigere: I dette fellesskapet må vi tåle
> >> litt!
> >> Jeg er sikker på at Kåre, når han får tenkt seg om, vil se at vi alle,
> >> ufullkomne som vi er — selv Johansen på Harestua!!! — faktisk hele
> >> tiden
> >> bytter på rollen som hjelpetrengende og hjelper.
> >>
> >> For det tredje: Det kan vel tenkes at både Knuts og Kåres innlegg har
> >> et
> >> lite smil som undertone? Det kom i så fall ikke så tydelig fram, men
> >> …
> >>
> >> Og så slutter jeg meg til noe annet Jon har vært inne på før: Det er
> >> på tide
> >> at O-ringen begynner å bruke smailis, emotikoner eller hva vi nå skal
> >> kallerem på norsk 🙂
> >>
> >> Kyrre
> >> _____________________________
> >>
> >> KYRRE HAUGEN BAKKE
> >> Harald Hårfagres gate 11, 0363 Oslo
> >> Tlf +47 22 69 71 80
> >> kyrre.haugen.bakke@broadpark.no
> >> _____________________________
> >
> >
> >
>
>
>
>
>
>