Man har kanskje ikke leskur på cricketbaner, men jeg ville bare lufte
betegnelsen, i tilfelle det skulle klinge bedre.
Harald Grenne
93490209
—
Beer. Now there’s a
temporary solution.
– Homer Simpson
Harald Grenne
934 90 209
—
The girls of the
internet. Ooh, I’d go
online with them
anyday!
– Homer Simpson
> From: «Tone Formo»
> Date: Tue, 25 Mar 2003 08:21:11 +0100
> To: «O-ringen»
> Subject: Re: Siste spm – E.M. Forster
> Resent-From: O-ringen
> Resent-Date: Tue, 25 Mar 2003 08:36:53 +0100
>
> Takk for reaksjoner; det var i hvert fall en bekreftelse på at magefølelsen
> min var riktig.
> Men jeg ser av Chris’ svar på mitt spørsmål om hva jeg skulle kalle
> dette «shed» ute ved cricketbanen at jeg har gitt for få opplysninger.
> Det later ikke til å være noen fast cricketbane, og for alt jeg vet, er
> det bare denne ene kampen i året. Kampen foregår dessuten ute på godset, så
> da blir det feil å snakke om noe «lokale» som benyttes ved andre
> anledninger. Men jeg skjønner hva Chris tenker på.
> Det later heller ikke til å være noen stor konstruksjon, der sitter bare
> noen få damer. Men den kan jo ikke ha fire vegger. Jeg har også tenkt i
> samme baner som Tim Challman – en form for baldakin.
> Jeg tror jeg kaller det paviljong – med mindre jeg mottar sterke
> protester i løpet av de neste par timene.
> Tone
>
>
>
> —– Original Message —–
> From: «Chris Saunders»
> To: «O-ringen»
> Sent: Monday, March 24, 2003 11:45 PM
> Subject: SV: Siste spm – E.M. Forster
>
>
>> Det er nok et permanent sak dette her hvor teen osv. lages for publikum og
>> spillere og som fungerer litt som lagerskur når banen ikke er i bruk og
> litt
>> som samlingslokale på dager når bygda kommer sammen for et eller annet
>> evenement. De pleier å være laget av tre – akkurat som garden sheds – men
>> størrelsen varierer jo etter behov. De er ikke ulik de enkleste klubbhus
> her
>> i Skandinavien, noenlunde slik som dette her:
>> www.stavanger-seilforening.org/anlegg/anlegg3.html (om enn ikke
> nødvendigvis
>> i samme farge), og kan absolutt har en veranda. Skur er kanskje litt for
>> enkel som betegnelse. Du kunne ikke bruke noe med -lokale i ordet?
> Beklager
>> hvis jeg ikke har løsningen på tungetuppen – de fleste av de små grå har
>> tatt kvelden for lengst.
>>
>> hilsen,
>> Chris
>>
>>
>>
>> —–Opprinnelig melding—–
>> Fra: Tone Formo [mailto:tonfor@online.no]
>> Sendt: 24. mars 2003 22:15
>> Til: O-ringen
>> Emne: Siste spm – E.M. Forster
>>
>>
>> Jeg sitter med vasken på E.M. Forster «Maurice» og har løst de fleste
>> problemene.
>> Men så dukket det opp noe:
>> Man spiller cricket. Det hele foregår på et gods i Sørvest-England, ca.
>> 1912. Kampen er mellom godset og landsbyen, det sies at det er den årlige.
>> Ute ved banen står et «shed» der damene sitter. Det er ikke nærmere
>> beskrevet, jeg vet ikke om det er permanent eller provisorisk eller hva
> det
>> er lagd av. Men åpenbart noe under tak der de kan sitte i ly for regn
> eller
>> sol.
>> Jeg har kalt det et skur. Nå griner ordet meg i øynene – og jeg tenker
>> at det kanskje er noe mer elegant enn som så. Men vasker har ikke reagert.
>> Er det noen av dere som kan minnes fra engelske fjersynsserier eller
>> filmer med handling fra denne epoken hvordan disse «sheds» så ut? Eller
> som
>> eventuelt har et tips om hva jeg skal kalle konstruksjonen? Eller som
> synes
>> jeg kan la skuret stå? (Ordet forekommer tre ganger.)
>> Tone
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>
>
>