Som jeg har sagt to ganger tidligere dropper jeg å nevne dette brød-vesenet (fordi burgere alltid serveres med brød uansett, ikke sant)…. Og jeg er helt fornøyd, som sagt, med «frokostburger», som flere har foreslått … Er ikke du, Knut? Hvorfor i all verden skal jeg blande bacon inn i dette her, da? Fordi det høres mer frokostaktig ut?
Forvirret, Hege H
—– Original Message —–
From: «Knut Johansen»
To:
Sent: Friday, January 17, 2003 5:31 PM
Subject: Re: sausage and biscuit: baconburger
Ika Kaminka skrev 14. jan. om «sausage and buiscuit» (på spørsmål fra Hege Hammer):
«Det er ikke akkurat hamburgerbrød det er snakk om, men noe formstekt noe,
uten forhøyning i midten. Vemmelig er det uansett. Hva med frokostburger?»
I kjøttdisken på Kiwi i dag fikk jeg øye på en pakke med BACONBURGERE, rudne, stekte kaker fremstilt av kvernet svinekjøtt med litt bacon i. Nærmere kommer man vel ikke saken, siden «sausage» er en forkortelse for «sausage patty», som vel som regel vil være laget av grovkvernet svinekjøtt (grovkvernet medisterdeig).
Brødet har jeg ikke noe navn på, men det kan vel bare droppes?
KJ