Jeg pleier å kalle det en sjalusipult, det sa min morfar og oldefar
iallfall. (Men at «Svenkerud har sjalusipult», synes jeg er en ufin
påstand.)
PQ
—– Original Message —–
From: «Kristina Fliflet»
To: «O-ringen»
Sent: Tuesday, January 21, 2003 3:43 PM
Subject: Re: roll-top desk
Svenkerud har sjalusipult/sjalusiskrivebord.
Hilsen Kristina
—– Original Message —–
From: Tone Formo
To: O-ringen
Sent: Tuesday, January 21, 2003 2:59 PM
Subject: SPM: roll-top desk
> Roll-top desk – har det noe navn på norsk? Jeg har sett slike på museer og
i
> antikivitetsbutikker, og vet nøyaktig hvordan de ser ut: de har et slags
> lokk over bordplaten i form av en sjalusi som kan trekkes ned for å skjule
> rotet (det hadde vært noe, det!) – eller altså rulles opp når man skal
> begynne dagens arbeid.
> Hva kaller vi det? Skrivebord med sjalusilokk? Egen betegnelse?
> Tone
>
>
>
>