Re: PS sapper

Ja – det var enkelt og greitt (… dømet mitt var berre meint som ei presisering av innhaldet).

Bård

—– Original Message —–
From: Tone Formo
To: O-ringen@eilert.no
Sent: Wednesday, January 22, 2003 7:35 PM
Subject: Re: PS sapper

Ja, eller geriljajenter.
Det passer bedre til datidens språkbruk.
Tone
—– Original Message —–
From: Bård Eskeland
To: O-ringen@eilert.no
Sent: Wednesday, January 22, 2003 6:28 PM
Subject: Re: PS sapper

Eller sniksprengere (fin dobbeltyding i denne samanhengen!)

Militant helsing
Bård
—– Original Message —–
From: Tone Formo
To: O-ringen@eilert.no
Sent: Wednesday, January 22, 2003 6:08 PM
Subject: Re: PS sapper

Sapper i krigslingo er snikskyttere.
Finn et synonym.
Tone
—– Original Message —–
From: Hege Hammer
To: O-ringen@eilert.no
Sent: Wednesday, January 22, 2003 5:46 PM
Subject: PS sapper

Rettelse punkt 4, min forrige melding – Jeg slurvet (ble for opptatt med å søke på nettet) … Svenkeruds siste oppføring er ikke det jeg skrev, men:
SAP 5b – og der står det: (Ordinary slang) 1. negerarbeid, slit 2. sliter

Kan være noe i det også.

hh

Legg igjen en kommentar