Re: PRAT: via eller på postordre

Hverken eller:

«pr. postordre» gir 158 treff på norsk bokmål.

mvh
eilert

On 26-02-2003 13:12, Hege Hammer wrote:

> Hei,
> En liten fillesak… Men jeg syntes det var pussig.
> Jeg har skrevet «bestilt via postordre» og vasker stusser litt.
>
> Sjekker Google: Seksten treff på norsk «på postordre».
> Ti treff på «via postordre» — men bare på dansk!!!
>
> Jeg mener fortsatt at via lyder best. Men jeg bør vel skrive «på», da… ?
>
> (Er det ikke veldig merkelig å bestille noe PÅ ordre?)
>
> Hege H
>

—————————————————————-
Dr. Eilert Sundt-Ohlsen E-mail: post@eilert.no
Database developer – Graphic designer http://www.eilert.no
—————————————————————-

Legg igjen en kommentar