Re: PRAT, Pingpong

Cecilie har helt rett i at initiativ = makt. Interessen for å møtes
kollegialt er absolutt stor nok (selv om noen av oss lurer på hvordan
vi skal klare å få røykt fram fra hulene enkelte av de mer
enigmatiske blant kollegene. Men kanskje det ligger noe nettopp i
dette – røyk/ikke-røyk?)

I allmenndannelsens tjeneste skal jeg repetere bakgrunnen for disse
treffenes navn:

Bong-treffet het slik fordi vi nettopp hadde hatt en forfriskende
utveksling av hederskronede slang-uttrykk, der «Ha det bong» skapte
særlig stor interesse. Ideen med å arrangere et BONG-treff var da å
prøve ut i praksis hvordan det føles når man har det, ja nettopp,
BONG. Og til dem som ikke var der: Å ha det bong tilsvarer utfra
disse studiene omtrent det man på mer moderne slang benevner «knall».

PINGPONG-treffet kommer av at vi i en analog situasjon drøftet
verdien av «å spille ball» i o-ringen for å komme fram til løsninger
– altså alle de gangene da det ikke er «det riktige» man trenger, men
snarere det drøvtyggede. Foranledningen til den drøftelsen var noen
temmelig harry meldinger som gjorde narr av deltakere som synser og
mener uten å besitte foreskrevne pontifikalier. (La meg minne
ikke-latinerne blant oss om at embedet «Pontifex Maximus» i det gamle
Roma var «vedlikeholdssjef for broer», en tittel paven approprierte i
sammenheng med St Peters etterfølgers rolle som kult-sjef lokalt i
Roma. Brobygger + kultsjef = tilsynelatende en motsigelse, men kan
også ses som en utfordring).

Etter PINGPONG-treffet kan det da være naturlig å begynne å planlegge
et PONGTIFISERINGS-treff der slike utfordringer blir drøftet.

jon

PS – Per Kvale tar seg den frihet å kreve detaljopplysninger av Bente
K om barnets dimensjoner med den løgnaktige forklaringen at slikt er
kotyme i o-ringen. Slikt er IKKE kotyme i o-ringen, og jeg har i dag
mottatt private reaksjoner fra folk som hverken kjenner Per eller
Bente og som lurer på om ikke dette er litt mer enn man egentlig
ønsker å vite. La meg derfor minne de av oss som kjenner hverandre
privat om at det er mange i denne klubben som IKKE gjør det, og som
muligens føler seg UTTAFOR når kosepraten tar av. Kos kan altså også
være et problem. Vi får ta et kosetreff snart, og få gjort unna slike
ting der.
DS

At 10:11 +0100 21.03.03, Cecilie Winger wrote:
>Gratulerer (nok en gang) med Marcus, Bente.
>Når det gjelder o-ringtreff, er det ingen som egentlig har ansvaret
>for å arrangere dem. Her gjelder regelen initiativ = makt. Og skulle
>du føle deg kallet til å sette av en dato, reservere et bord, og
>innkalle folk, så kan jeg nevne at neste treff går under
>arbeidstittelen «pingpong-treffet» (du var vel utmeldt da dette ble
>foreslått?), samt at Kyrre har meldt seg frivillig til å dra rundt i
>forkant og samle opp dem som vanligvis ikke kommer. Etter eget
>sigende har han noen adresselister (-:
>- så du trenger altså et sted som ikke er altfor fullt, for eksempel
>Schoushallen.
>Gleder meg alt, jeg!

>
>
>>Resent-From: O-ringen
>>Fra: «Bente Klinge»
>>Dato: fredag 21. mars 2003, 09:37:23
>>Til: «O-ringen»
>>Emne: PRAT, familieforøkning
>>
>>Jeg er blitt – svært mildt, riktignok – irettesatt av Per Q., som sier det
>>er kotyme i O-ringen å oppgi vekt og lengde på sine nyfødte. Marcus, som
>>dukket opp (dvs. ble trukket ut) den 7. oktober 2002, er ikke akkurat nyfødt
>>lenger, men jeg iler da gjerne til med å annonsere fødsel nok en gang! (Selv
>>om jeg riktignok annonserte at den var nær forestående ved forrige utmelding
>>…) 3982 gram var vekten den gang, men lengden brydde de seg ikke om å måle
>>på Queen Charlotte’s. Rundt halvmeteren, skulle jeg mene.
>>
>>I samme rennet kan jeg jo også annonsere at vi har slått oss ned i Oslo for
>>et halvt års tid, så jeg krysser fingre for at det vil bli arrangert et
>>o-ring-treff nå som jeg er i stand til å delta!
>>
>>Bente

Legg igjen en kommentar