RE: PRAT; Indre raseri

Gratulerer med seieren. Tim

—–Original Message—–
From: Knut Johansen [mailto:knu-jo4@online.no]
Sent: 21. mars 2003 13:56
To: O-ringen
Subject: Re: PRAT; Indre raseri

Kjære O-ring,

Takk for støtte i forbindelse med saken jeg formidlet under emneangivelsen
«PRAT; Indre raseri» – som gjaldt avslag på krav om ekstrabetaling i
forbindelse med en usedvanlig krevende romanoversettelse.

Støtten førte til at jeg ba Norsk Oversetterforening ved Bente Christensen
se på saken. Straks jeg underrettet forlaget (Cappelen) om dette, tok rette
vedkommende kontakt med meg telefonisk, ba om unnskylding for å ha opptrådt
for prinsipielt og vedgikk at den personen jeg i sin tid hadde diskutert
kontrakten med, faktisk _hadde_ gått svært langt i retning av å love meg
godtgjørelse for ekstraarbeid. Så sa angjeldende rette vedkommende nå – i en
telefonsamtale som foregikk i en helt vennlig atmosfære – at forlaget gikk
med på å betale meg det jeg har krevd, og dermed er jeg tilfreds.

Hilsen Knut Johansen

Legg igjen en kommentar